BLOG

Klapki do smartfonów

2020-12-22   •   10:53

Jak wybrać klapkę do smartfona?

Pęknięcia, zarysowania, starta farba – uszkodzone zewnętrzne elementy obudowy w smartfonie nigdy nie wyglądają dobrze. Bardzo często to właśnie nieatrakcyjny wygląd urządzenia mobilnego jest powodem do kupna nowego telefonu. Nie ma znaczenia fakt, że telefon został kupiony zaledwie kilkanaście miesięcy wcześniej, a wszystkie aplikacje śmigają w najlepsze – pęknięcia, rysy i inne uszkodzenia mechaniczne obudowy sprawiają, że urządzenie traci w naszych oczach. Warto jednak pamiętać o tym, że tego typu uszkodzenia wcale nie muszą wiązać się z koniecznością wymiany telefonu. Najczęściej – by cieszyć się estetycznym smartfonem – wystarczy po prostu wymienić poszczególne komponenty. Jak wybrać klapkę do smartfona? Odpowiadamy poniżej.

Kiedy należy kupić nową klapkę do smartfona?

Od wielu lat dużo mówi się o tym, że etui ochronne jest podstawowym akcesorium do smartfonu, w które powinniśmy zaopatrzyć się zaraz po kupieniu nowego telefonu. Mimo to wiele osób rezygnuje z tego zakupu – część z nich uważa, że troszczy się o urządzenie mobilne tak dobrze, że nie potrzebuje dodatkowej ochrony, inne osoby natomiast wychodzą z założenia, że nie po to kupują flagowego Samsunga Galaxy lub iPhone’a, by jego nadzwyczajny design ukrywać pod silikonową powłoką.

Jest to oczywiście błędne podejście, bo elementy obudowy zewnętrznej praktycznie we wszystkich współczesnych smartfonach są bardzo podatne na uszkodzenia mechaniczne – i to niezależnie od tego, czy klapka wykonana jest z plastiku, czy szkła. Plastikowe elementy są oczywiście nieco bardziej wytrzymałe na pęknięcia, ale bardzo łatwo się rysują, a ponadto – z ostrym krawężnikiem lub płytą chodnikową nawet one mogą nie mieć szans. Obudowy wykonane ze szkła natomiast mogą bardzo łatwo ulec pęknięciu – czasem wystarczy przypadkowe szturchnięcie urządzenia za kilka tysięcy złotych i jego upadek na podłogę, by na tyle pojawiła się nieestetyczna pajęczyna pęknięć. To właśnie tego typu sytuacje są najczęstszą przyczyną zniszczenia obudowy.

O ile zdarta farba z plastikowej obudowy czy kiepsko się prezentujące zarysowania wpływają wyłącznie na aspekty wizualne urządzenia mobilnego, o tyle konsekwencje rozległych pęknięć mogą być znacznie poważniejsze. Warto zwrócić uwagę na fakt, że zbita, rozkruszona lub popękana obudowa sprawia, że podzespoły wewnętrzne telefonu stają się bardziej narażone na uszkodzenia mechaniczne, zalanie czy dostanie się do nich cząsteczek kurzu i brudu.

Jak dobrać te części do smartfona?

Jak w takim razie dobrać odpowiednią klapkę do smartfona? Przede wszystkim, warto zwrócić się do specjalisty – pracownicy profesjonalnych serwisów GSM z pewnością pomogą Ci w wyborze odpowiednich elementów obudowy zewnętrznej. Mogą oni też zająć się sprowadzeniem niezbędnych komponentów.

Oczywiście, części serwisowe do smartfonu możesz kupić w internecie również samemu, między innymi w naszej hurtowni internetowej GSMOK.pl. Warto jednak wiedzieć, jak dobrać klapkę do smartfona, by nie zaliczyć wpadki. Współczesna oferta urządzeń mobilnych jest bowiem tak rozległa, że łatwo się pomylić. Na co zatem przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę?

Model telefonu

To oczywiście sprawa kluczowa – obudowy nawet bardzo podobnych do siebie smartfonów mogą się różnić pod względem budowy, montażu czy wielkości, dlatego upewnij się, że kupowana przez Ciebie klapka do smartfona będzie pasowała do modelu. Części serwisowe do telefonów powinny oczywiście być szczegółowo opisane, jeśli jednak masz jakiekolwiek wątpliwości – nie bój się zadzwonić lub napisać maila z prośbą o poradę. Nie chcesz przecież wyrzucać pieniędzy w błoto.

Kolor klapki do smartfona

Najwięksi producenci, tacy jak Apple, Samsung czy Huawei dbają o wygodę swoich klientów i najczęściej oferują poszczególne modele w kilku wariantach kolorystycznych. W dobrych sklepach z częściami serwisowymi – takimi jak GSMOK.pl – bez problemu znajdziesz obudowę do smartfona w kolorze Twojego modelu. To oczywiście pozwoli Ci przywrócić oryginalny wygląd telefonu. Jeśli jednak chcesz, nic nie stoi na przeszkodzie, by kupić klapkę do smartfona w innym kolorze i nieco „odświeżyć” swój telefon.

Stan elementów obudowy smartfonu

W internecie dość łatwo znajdziesz serwisowe elementy obudowy zewnętrznej, ale wystrzegaj się niezweryfikowanych sprzedawców. Części do smartfona kupuj wyłącznie w renomowanych i zaufanych sklepach – tylko w ten sposób kupisz klapkę do smartfona, która będzie w bardzo dobrym stanie i z powodzeniem zastąpi fabrycznie zamontowany element. Bierz też pod uwagę, czy sprzedawca obejmuje produkt umową gwarancyjną.

O czym jeszcze należy pamiętać?

Jak wspomnieliśmy we wstępie, w pełni sprawna obudowa to tylko połowa sukcesu. Zarówno smartfony ze szklanym, jak i plastikowym tyłem są narażone na uszkodzenia mechaniczne i zarysowania. Jeśli więc chcesz cieszyć się telefonem o atrakcyjnym wyglądzie przez długi czas, polecamy, byś razem z nową klapką do smartfona zamówił dedykowane do Twojego modelu etui ochronne. Tu też możesz wybierać spośród pokrowców książkowych lub silikonowych w różnych kolorach, dzięki czemu nadasz swojemu urządzeniu oryginalny wygląd.

 

Uszkodzony smartfon – naprawiać czy kupić nowy?

Współcześnie ze smartfonów korzysta coraz więcej osób – w połowie 2019 roku na świecie odnotowano około 3,6 miliarda aktywnych urządzeń tego typu. To dość jasno pokazuje, jak duże znaczenie w naszym życiu mają telefony. Wykorzystujemy je zarówno podczas rozrywki i kontaktowania się ze znajomymi i bliskimi, jak również w pracy. Nic zatem dziwnego, że awaria telefonu dla wielu osób bywa katastrofą. W takich sytuacjach stajemy przed dylematem – co zrobić z uszkodzonym smartfonem? Naprawiać poszczególne części do smartfona czy kupić nowy telefon?

Jakie są najczęstsze awarie telefonów?

Produkowane obecnie telefony to w większości urządzenia dość delikatne. Dotyczy to zarówno chińskich modeli z Xiaomi czy Realme ze średniej półki cenowej, jak również flagowców od Apple, Samsung czy Huawei. Oczywiście, smartfon smartfonowi nierówny – z pewnością bardziej podatny na uszkodzenia będzie telefon za 1000 złotych niż model, który kosztował kilka tysięcy. Trzeba mieć jednak świadomość tego, że przy nie dbaniu o urządzenie i braku ostrożności zarówno tani, jak i drogi smartfon może ulec awarii.

Uszkodzenia mechaniczne i awarie części do smartfonów najczęściej są skutkiem braku ostrożności oraz nieprawidłowego obchodzenia się z telefonem. Do najczęstszych awarii w smartfonach należą:


  • Pęknięty wyświetlacz – pajęczyna pęknięć i rys to klasyk, z którym chyba każdy miał do czynienia przynajmniej raz. Pęknięty wyświetlacz jest najczęściej efektem braku stosowania akcesoriów ochronnych i nieuwagi. Wystarczy przypadkowe szturchnięcie telefonu i jego upadek na ziemię lub podłogę, a wyświetlacz nowego telefonu już jest zbity.
  • Wieszanie się lub wyłączanie aplikacji i telefonu – wiekowy telefon może wieszać się na skutek naturalnego zużycia, ale nagminne wyłączanie się poszczególnych aplikacji i samego urządzenia może być także efektem przypadkowego pobrania szkodliwego oprogramowania.
  • Zalanie wodą – co prawda coraz częściej najwięksi producenci zapewniają, że ich urządzenia są wodoodporne, ale „utopienie” telefonu i tak należy do najczęstszych awarii. Bierze się to oczywiście stąd, że urządzenia mobilne towarzyszą nam niemal wszędzie – także w łazience, na basenie czy na plaży.
  • Niedziałające gniazdo ładowania – gniazdo ładowania to jedna z najczęściej używanych części smartfona, co zwiększa jej podatność na awarie. Tym bardziej, że podczas ładowania urządzenia często się z niego korzysta, a wszelkie naciągnięcia i szarpnięcia mogą naruszyć gniazdo.
  • Słaba bateria – niedomagająca bateria to zmora wielu użytkowników smartfonów. Tu też warto mieć świadomość tego, że związane z nią problemy najczęściej wiążą się z nieprawidłowym ładowaniem lub używaniem złych ładowarek.
     

Awarii może być oczywiście znacznie więcej. Niemniej w przypadku wystąpienia jakiejkolwiek z nich pojawia się pytanie, co zrobić ze smartfonem: naprawiać i kupić konkretne części do smartfona czy wymienić telefon na nowy?

Zepsuty telefon – naprawiać czy wymieniać?

Naprawa telefonu jest w znacznej większości przypadków rozwiązaniem korzystniejszym niż kupno nowego telefonu. Wymiana urządzenia mobilnego polecana jest właściwie tylko w dwóch przypadkach: gdy naprawa i wymiana poszczególnych części do smartfona jest bardzo kosztowna (na przykład bardziej skomplikowane awarie wyświetlacza mogą wiązać się z kosztem nawet do 1000 złotych) lub gdy urządzenie jest na tyle wiekowe, że nawet wizyta w serwisie naprawczym nie uratuje go przed kolejnymi mniejszymi i większymi usterkami, mogącymi utrudniać codzienne użytkowanie. W innych przypadkach znacznie lepiej zdecydować się na naprawę telefonu.

Zalety naprawy i kupna serwisowych części do smartfona

Skoro powiedzieliśmy, że naprawa telefonu jest dużo bardziej korzystna niż kupno nowego urządzenia, wypadałoby to stanowisko uargumentować. Jakie zatem są największe zalety naprawy zepsutego urządzenia mobilnego?

Przede wszystkim – niższa cena

Przytoczony wyżej przykład z naprawą wyświetlacza wycenioną na około 1000 zł pokazuje, że naprawa nie zawsze jest tania. W znacznej większości przypadków naprawa uszkodzonych elementów wraz z kupnem nowych serwisowych części do smartfona wynosi od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, co najczęściej i tak jest wydatkiem kilkukrotnie niższym od kupna nowego urządzenia. Naprawa najczęstszych usterek związanych z baterią, poszczególnymi portami czy zalaniem telefonu to wydatek od około 100 do 300 złotych.

Zachowanie ważnych danych na telefonie

Jeśli nie mamy do czynienia ze skomplikowaną awarią, która wymaga całkowitego „wyczyszczenia” telefonu, kolejnym argumentem za naprawą poszczególnych podzespołów jest możliwość zachowania ważnych danych na telefonie. Nie jest to tak istotne jeśli nie przechowujesz na urządzeniu istotnych informacji. W przypadku danych służbowych lub firmowych – może to być decydujący argument.

Znajomość telefonu

O ile dzisiejsza, lubiąca technologiczne nowinki młodzież dość łatwo przestawia się z jednego modelu na drugi, o tyle w przypadku starszych osób przystosowanie się do nowego smartfonu może być kłopotliwe. Obcowanie z nowym interfejsem i nakładkami oraz konieczność pobierania poszczególnych aplikacji dla mniej obeznanych osób może być niekomfortowe. W takich przypadkach znacznie lepszym rozwiązaniem jest naprawienie zepsutego telefonu, który się zna. Tym bardziej, że naprawiony telefon zazwyczaj wygląda i śmiga jak nowy!

 

Strona wygenerowana w 0.034 sek
Administratorem danych osobowych jest FORPHONE Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Warszawie (01-756 Warszawa), ul. Przasnyska 6B. Strona internetowa GSMOK.pl używa plików „cookies” w celach określonych w Polityce plików cookies, w szczególności w celu dostosowania wyglądu strony do indywidualnych preferencji użytkowników (personalizacja) oraz do celów reklamowych. Możesz również Nie wyrazić zgody na użycie plików „cookies”. Wyłączenie plików cookies może spowodować trudności w korzystaniu ze strony.
Akceptuję