Twój koszyk jest pusty
    Dodaj produkty, aby kontynuować.
SUMA NETTO: 0 zł
SUMA BRUTTO: 0 zł

Wymiana płyty głównej w telefonie

Wymiana płyty głównej w telefonie

Smartfony dają ludziom nie tylko możliwość zarobienia pieniędzy czy przyjemność wynikającą z dostępnych rozrywek, ale także wygodę, bezgotówkowe płatności, nieograniczony dostęp do informacji oraz wygodę. Wszystkie podzespoły telefonu są ze sobą połączone, a za poprawne działanie odpowiada płyta główna. Jeżeli urządzenie przestaje prawidłowo pracować, to prawdopodobnie wystąpiła awaria tego komponentu. Jakie są najczęstsze objawy uszkodzenia płyty głównej i czy wymiana podzespołu znacząco obciąży portfel użytkownika?

Co to jest płyta główna?

Płyta główna do telefonu to elektroniczny odpowiednik ludzkiego serca. Zwana inaczej PCB. Odpowiada za wszelkie procesy. To niewielkich rozmiarów, płaska płytka, na której znajduje się wiele układów, procesor, czytnik kart SIM i SD, aparat, a także układ ładowania i antena. Jest połączona z innymi podzespołami i drobnymi częściami.  Na płycie głównej znajduje się również pamięć operacyjna RAM. W zależności od modelu smartfona łączy się wraz z przyciskami – najczęściej tymi do sterowania głośnością oraz włączania. Urządzenia, które posiadają moduł do obsługi wirtualnej karty eSIM również mają umieszczony go na płycie głównej.

Uszkodzona płyta główna w telefonie – objawy

Jak rozpoznać problem z płytą główną? Jeżeli urządzenie ma problem z samym startem może to świadczyć o wystąpieniu awarii. Częste zawieszanie się urządzenia, gubienie zasięgu, problemy z WiFi i Bluetooth oraz brak oznak ładowania baterii również powinno wzbudzić czujność użytkownika. Samoczynne wyłączanie się lub grzanie telefonu, a także problemy z głośnikami i mikrofonem, aparatem i kamerą również mogą świadczyć o uszkodzeniu płyty głównej. Nieodczytywanie karty SIM/karty pamięci oraz notorycznie wyrzucane błędy aplikacji także powinny zaniepokoić. Jeżeli telefon jest na gwarancji, możesz udać się do sklepu, opisać problem i oddać urządzenie w ramach reklamacji. Pogwarancyjnym smartfonem z pewnością dobrze zajmie się serwis. Pracownik przeprowadzi diagnostykę i znajdzie źródło problemu, a także dokona stosownej naprawy.

Ile kosztuje wymiana płyty głównej w telefonie

Wymiana płyty głównej to dosyć skomplikowany proces, którego powinien podjąć się jedynie doświadczony specjalista z odpowiednim doświadczeniem, wiedzą i zdolnościami manualnymi. W zależności od modelu telefonu wymaga odklejenia tylnej klapki, a następnie wypięcia ramki. Trzeba również usunąć tackę na karty SIM i SD. Płytę główną należy delikatnie podważyć, a następnie odpiąć wszystkie taśmy, które łączą ją z pozostałymi podzespołami. Nową płytę główną trzeba wpiąć do urządzenia, a następnie kolejno połączyć poszczególne elementy i poskładać całe urządzenie. Klapkę należy oczyścić ze starego kleju i nanieść nowy. Koszty naprawy – usługi i komponentu zależą od producenta, modelu urządzenia oraz samego serwisu i waha się od 150 zł wzwyż.

Naprawę lub wymianę płyty głównej warto powierzyć doświadczonemu serwisantowi. Samodzielne próby wyjęcia komponentu mogą skończyć się jego uszkodzeniem. Warto pamiętać, że serwisy korzystają z ofert zaufanych hurtowni, które oferują jedynie sprawdzone podzespoły. Postaw na praktyczne rozwiązanie i ciesz się na nowo swoim sprawnym urządzeniem.

Powiązana kategoria
Spis treści
  • 1. Co to jest płyta główna?
  • 2. Uszkodzona płyta główna w telefonie – objawy
  • 3. Ile kosztuje wymiana płyty głównej w telefonie
Strona wygenerowana w 0.076 sek
Strona internetowa GSMOK.pl używa plików „cookies” w celach określonych w Polityce plików cookies.
Akceptuję